We doen het op zijn Frans

19 juli 2015 - Aguessac, Frankrijk

Vrijdag 17 juli 2015

“Pling”. Dat was de Whatsapp om ongeveer 6:30.  De kids zijn onderweg naar Zuid Frankrijk en Mark komt met een locatie update. Zij waren om 23:20 uur vertrokken uit Slootdorp en om 6:30 waren ze reeds voorbij Parijs. Maar goed dat ze op tijd vertrokken waren. Clermond Ferrand was de volgende bestemming.

Wij besloten om de dag maar eens te beginnen zoals het camperleven altijd begint: koffie en thee op bed. Het warmbloedige wezen naast mij begon inmiddels in de volgende dimensie te komen, wakker worden dus, en fase twee brak aan: thee drinken.

Na een verkwikkelijke douche in de camper moesten we ons toch maar eens druk gaan maken over de innerlijke mens. Tenslotte moet je wel prioriteiten stellen en eten is er één van.

Na een heerlijk ontbijt dat bestaat uit afbakbroodjes uit de oven, heerlijke jus d’orange en een gekookt eitje precies voldoende gekookt gaan wij om ongeveer 9:00 uur op pad.

Dat is vroeg voor ons doen maar we hebben een hele afstand te gaan. Doel is vandaag Millau, of in ieder geval in de buurt. Dat is toch ruim 500km vanaf de Bourgongne en dat betekent dus een groot deel in de auto vandaag. Het is al behoorlijk warm op dit tijdstip, nu al boven de 30 graden.

We gaan tanken bij E.Leclerc in Beaune en doen gelijk de noodzakelijke boodschappen. Via Beaune rijden we via de D974 naar de Routen National N70 om richting Clermond Ferrand te gaan. Voorbij Digoin gaan we na ongeveer 50km weer een D weg op, dit zijn subregionale wegen en kronkelen vervolgens richting Clermond Ferrand. Na een dik twee uur sturen over deze weg komen we ten noorden van Clermond Ferrand uit en besluiten om de tolweg te rijden om het centrum van Clermond Ferrand te vermijden. Door de stad had ik geen zin in vandaag.

Voor de investering van 4,25 euro rijden we om de stad. Het is inmiddels reeds 38 graden en zelfs de airco is niet super koud. Na Clermond Ferrand nemen we de snelweg richting Mont-Pellier. We gaan nu op zoek naar een camperplaats. We wilden wel een keer in Millau staan, onder de brug waar een camperplaats is. Deze heeft echter zulke slechte recensies op internet en zoeken we dus verder. Na het nodige gezoek in de ACSI gids, camper app op de Ipad komen we uiteindelijk terecht in Aguessac. Een camping die te boek staat als een camperplaats. Deze plek kan ik iedereen aanbevelen. Een gloednieuw toiletgebouw, zonder irritante douchemuntjes.

Na parkeren van de camper nog even het netsnoer repareren (kabel ader gebroken. Dat was even het nodige zoekwerk met de multimeter). Tevens onze nieuwe WiFi hotspot maar eens ingesteld. Dit werkt echt geweldig. Geen enkele hotspot te zien op onze telefoons, Ipad of laptop en de hotspotversterker pakt de camping wifi feilloos op. Gelijk alle apparaten ingesteld op deze hotspot en het camperleven is weer een beetje makkelijker gemaakt.

Tijd om de camping eens rond te cruisen. Afijn het lokale restaurantje had voor de avond een alleraardigste troubadour ingehuurd. Zitten dus! Twee pizza’s besteld, fles lekker lokale wijn voor je neus, zitten en dom kijken.

Tja, als het ’s avonds om 22:00 uur nog 30 graden is en je zit lekker te luisteren, hapje te eten, slokje wijn erbij en heerlijk te genieten van alles, dan ben je een bevoorrecht mens. En zo voelden we dat ook.

Welterusten………………………

1. Marti:
    19 juli 2015
    Goed te lezen dat jullie zulk goed weer hebben.
    Geniet maar lekker.