De laatste werkdag en nu gaan we echt op pad

25 juli 2014 - Slootdorp, Nederland

Het is nu vrijdag 25 juli en morgenavond vangt onze reis eindelijk aan.

We hebben hard gewerkt  de laatste tijd. Op ons bedrijf is het ook vakantie en vele taken extra werden Agnes en mij toebedeeld door vakanties van onze medewerkers. En de camper bleek nogal wat gebreken te hebben. Dus daar ook nog eens extra arbeid!

Maar de boys van garage de Vries van Hal in Slootdorp hebben weer gebuffeld. Ik moet de rekening nog krijgen maar hoop niet dat dit leidt tot een lichte hartverzakking.

Wat is er allemaal gedaan?  Even een opsomming.

Een grote beurt, koppeling vervangen waarbij bleek dat er meer kapot was dan verwacht.

Verkeerde lagers gekregen dus de boel kon weer uit elkaar. Carterpan vervangen (was volledig verrot) radiator vervangen (lekte) en de achterlichten vervangen (glas kapot en komt dus niet door de APK). Binnen de wielschermen is alles ontroest en opnieuw getectyleerd. Draagarmen ontroest en in de coating. Tja, als je onder die auto lig, dan zie je wederom het verschil tussen de kwaliteit van het Alko chassis (Duits) en het Italiaanse deel, de Fiat. Ik blijf er van overtuigd, Duitsers bouwen echt betere auto’s.  Deze ervaring heeft toch weer invloed op toekomstige aankopen.

Verder nieuwe speakers geplaatst in de deuren en op de Blaupunkt installatie een speciale kabel aangesloten zodat een Ipod, Iphone of zelfs de PC kan worden aangesloten. We hebben nu geen gedonder meer met CD’s . Overigens mijn volgende project wordt een centrale harddisk in de camper en met XBMC op een Raspberry Pie muziek streamen naar de audio installatie voorin of in het woongedeelte. Wordt wel een SSD drive maar dat is goed te doen op dit moment. Het leuke is dat je dan met de Iphone onderweg de nummers kies en die stream je naar je muziekinstallatie dus wat we thuis hebben doen we ook in de camper!

De sirene van het alarm volledig opnieuw opgebouwd in een nieuwe behuizing nadat deze was open gesloopt om de accu te vervangen (!!!!????) Hoe kan je het verzinnen maar dat overkomt mij weer.

Daarna bij Truckservice Visser in Hoorn APK en ook nog even en passant het alarm opnieuw gecertificeerd.  Goeie club en zeer klantvriendelijk.

Dan vandaag een laatste gebrek opgelost. Iets wat mij al jaren irriteerde. De hoogtelichten hadden altijd problemen. Aan/uit aan/uit superirritant dat kan ik wel zeggen.  Hoe kan het ook anders. Een simpel + draadje en aarden op de camper. Ja het zijpaneel wat met een simpel draadje is geaard op het chassis. En dat is helemaal doorgerot.  Ja dat gaat nooit werken. Het zoveelste bewijs wat ik al vaker tegenkom, camperbouwers zijn geen elektrospecialisten. Dus maar een extra massadraad getrokken. Maar dat was niet makkelijk!

Morgen alles laden en dan zijn we ruim drie weken op pad. Het volgende verslag komt uit Denemarken.

1. H.A.Gelderblom:
    Lieve Agnes en Lucien,

Wij hopen dat jullie na het harde werken en de gedegen voorbereiding een goede reis en een fijne vakantie zullen hebben.
    Jullie hebben het verdiend.

Groetjes en kussen van ma Wil en pa Herman.
  2. Jacques busquet:
    Hoi Agnes en Lucien,
    Hele fijne vakantie toegewenst, veel veilige kilometers toegewenst
  3. Sandra:
    26 juli 2014
    Goeie reis en heel veel plezier!!
  4. Han Hoberg:
    27 juli 2014
    Beste Agnes & Lucien,

Jullie blog gevonden, was inderdaad kwestie van intypen en doorklikken, hoe handig is internet.

Buitengewoon mooie vakantie gewenst daar in het hoge noorden. Wat een uitdaging overigens, geweldig.
    Hier nog even een klein linkje naar Rjukan. Wellicht zijn jullie daar in de buurt, het schijnt de moeite waard te zijn.

Nogmaals een mooie reis en veel plezier gewenst.

Hartelijke groet,
    Han Hoberg