We zijn weg……………………………

28 juli 2014 - Struer, Denemarken

Zoals beloofd, de eerste update van ons vanuit Denemarken. Daar staan wij nu in de plaats Struer bij een jachthaven. Overigens zie je heel vaak dat jachthavens aan campers staanplaatsen bieden met gebruik van alle faciliteiten. En omdat mijn roots natuurlijk nog steeds bootjes zijn, vind ik die combinatie reuze prettig. Het is hier 25 graden terwijl ik net een update binnenkrijg van De Telegraaf dat half Nederland zo ongeveer is ondergelopen.

Jammer wij zijn weg. Twee man minder om te hosen……………………………..

Eindelijk, zaterdag 26 juli konden we vertrekken. Het wordt uiteindelijk zaterdagavond want Ilse en Vincent en Mark en Ruurdtsje  wilden nog even afscheid nemen. Chris was al te werk en Remco kon zich ook nog losrukken van zijn computer. :)

Om 20:00 uur koppelde ik de stekker af van het elektra en de machtige 2.8JTD motor van onze Fiat werd gestart. Het ronkte er op los en ik verbeelde me zelf gewoon dat hij er ook gewoon zin in had. Kortom we gaan. Even over zijn dashboardje geaaid en vooral vriendelijk verzocht of hij zich de komende 6000km zich goed gedraagt. Ik meende toch een grommetje van genoegen te horen dus het is gewoon zo. Geen kapotte koppelingen, geen kapotte injectors, geen kapotte dynamo’s, gewoon lekker betrouwbaar, dat je eigenlijk een Japans stuk perfectie bent.

Westerterpweg op en dan de A7 opgedraaid. Afsluitdijk en we kijken elkaar eens aan. Zijn we nu echt op vakantie. Het kan niet waar zijn. Nee, dat was het ook niet. Ik had nog steeds dit weekend storingsdienst en we werden gebeld. Storing in één van onze centrales. Dit was een geval “iets pittiger dan  ik had verwacht”  dus bij Kornwerderzand op de Afsluitdijk maar even de camperplaats opgedraaid. Wist niet hoe lang het duren ging en Agnes ging maar even koffie zetten.. Een behoorlijke tijd bezig geweest de klant te helpen en na het telefoongesprek had ik zin in een biertje. We zijn daar gelijk blijven slapen. Best een mooie plek trouwens. Gaan we vaker heen. Afgelegde afstand ongeveer 40km

Zondagmorgen om 10:00 uur verder gegaan en we hadden besloten dat we vlak bij de Deense grens willen stoppen. Inmiddels via de app campercontact in de plaats Jagel in Noord Duitsland een camperplaats gevonden met goede recensies. Dat in onze nieuwe Garmin navigatie gezet en die gaf aan 504km. Zogezegd zo gedaan en het gas er op. Met een constante snelheid van ruim 100km  richting de Nederlandse grens. En na ongeveer 100km in Duitsland te hebben gereden de eerste pauze.

Na nog een pauze zijn we uiteindelijk in Jagel gearriveerd. De camperplaats was kaal maar verder keurig en alle noodzakelijke zaken voor een camperaar waren aanwezig. We hadden inmiddels een Pizzatent ontdekt en wij vonden dat wij dit hadden verdiend. Niet goed voor het figuur maar ik geloof het verder wel vandaag. Afgelegde afstand 508km

Maandagmorgen richting Denemarken. Nadat we grens gepasseerd waren, de 75 opgegaan. Weg van de snelweg. Daar komen we voorlopig niet meer. Na een half uur zijn we op de kustweg, de 11 terecht gekomen en die brengt ons uiteindelijk woensdag naar Hirsthals. Het is een prachtige weg en vooral rustig. We zijn aan het dubben of  we bij de vuurtoren gaan staan nabij Oddesund of dat we eerder stoppen. Uiteindelijk besloten we om toch de jachthaven van Struer te nemen. Vraag me niet waarom maar we vonden het allebei een goed plan. En we hebben al weer genoeg gereden vandaag, 277km  en dat gaf de doorslag. Keurige plekken in Struer en helemaal goed.

Struer ligt aan de westkant van Denemarken, dus aan de Noordzee. De jachthaven is leuk opgezet. We hebben zelfs wifi en kunnen we dus de site updaten, mail lezen en zowaar nog even het netwerk op de zaak inspecteren.

Tijd voor een biertje en dan mag ik verder stoeien met de satellietschotel want daar hebben we een storing in. Inmiddels weten we dat er een zenderwijziging is geweest bij Canal Digitaal en de kanalen opnieuw moeten installeren. Hebben we eerder gedaan alleen deze keer is er toch een ander probleem. Na de nodige zuchten voorlopig alles opgegeven. We weten dat de schotel staat  gericht op de Astra 1 en geen andere. Ik ga morgen maar eens Smorenberg bellen in Alkmaar.

1. Dolf:
    29 juli 2014
    "Jammer we zijn weg", kom nou, wij zijn blij dat jullie weg zijn.
    Je moet het lot niet tarten door allerlei zaken "geen kapotte ...." te benoemen. Alles gaat goed en je bent ruim 3 weken opger.....
  2. Christiaan:
    30 juli 2014
    Klinkt allemaal goed! Maar ach, wie heeft nou de Astra 1 nodig als je op het WiFi daar dan ook gewoon kunt Netflixen, haha.

Veel succes met de overtocht straks en tot horens!